Blog ogrodniczy jako narz臋dzie w dzia艂alno艣ci gospodarczej.

blog ogrodniczy

Blog ogrodniczy jako narz臋dzie biznesowe budzi skrajne emocje. Od kompletnej negacji i wrogo艣ci po bezkrytyczn膮 fascynacj臋 tym kierunkiem. W obu tych wypadkach interpretacja jest b艂臋dna.聽

Nie lubi臋 demagogii, niepotrzebnego bicia piany, emocji, kt贸re bior膮 g贸r臋 nad racjonaln膮 ocen膮. Jak daleko si臋ga historia blogowania, tak daleko si臋ga sp贸r o komercjalizacj臋 bloga. Uwa偶am, 偶e to zawracanie g艂owy. Blog to prywatny zagonek w wielkim internetowym 艣wiecie i to co robi z nim `w艂a艣ciciel` jest jego prywatn膮 spraw膮. Je艣li wi臋c zamierzasz dyskutowa膰 ze mn膮 w tym temacie, mam pro艣b臋 – daj sobie spok贸j. Czasem jest tak, 偶e ludzie maj膮 rozbie偶ne pogl膮dy i trzeba z tym 偶y膰.

Osobi艣cie jestem cz艂owiekiem wielu pasji i zainteresowa艅. Obok ogrod贸w, biznes, a szczeg贸lnie marketing, jest moj膮 du偶膮 pasj膮. Cho膰 jestem tu jedynie praktykiem, bez fachowego, teoretycznego przygotowania. Lubi臋 bycie przedsi臋biorc膮 i styl, 偶ycia, pracy jaki z tym si臋 wi膮偶臋. Przede wszystkim niezale偶no艣膰 jak膮 daje 馃檪 Mam ogromne szcz臋艣cie, 偶e mog臋 po艂膮czy膰 moje r贸偶ne pasje w jedno. I tak te偶 jest z blogiem. Lubi臋 go pisa膰, Lubi臋 dzieli膰 si臋 wiedz膮, pasj膮, pomys艂ami. Lubi臋 te偶 艂膮czy膰 t臋 aktywno艣膰 z dzia艂alno艣ci膮 gospodarcz膮, kt贸r膮 prowadz臋. I dlatego, 偶e to lubi臋, 偶e po艣wi臋cam temu serce, 偶e niczego nie udaj臋, to dzia艂a! To te偶 jest jedna z tajemnic skutecznego wykorzystania bloga jako narz臋dzia w dzia艂alno艣ci gospodarczej. Praca, prawda, 聽pasja i rado艣膰 z tego co si臋 robi!

 

blog ogrodniczy

W bran偶y ogrodniczej potencja艂聽 blog贸w, jako narz臋dzi wspieraj膮cych dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮, jest cz臋sto niedoceniany lub niewykorzystany. Tymczasem umiej臋tnie redagowany i wykorzystywany, blog ogrodniczy i towarzysz膮ce mu social media, mog膮 stanowi膰 pot臋偶ne narz臋dzie marketingowe, promocyjne, komunikacyjne i dystrybucyjne.Trzeba jednak umie膰 z niego korzysta膰 i robi膰 to 艂膮cz膮c pasj臋 ogrodnicz膮 z pasj膮 biznesow膮. Bo te dwie kwestie si臋 nie wykluczaj膮, nie s膮 sprzeczne. Kluczowym warunkiem wp艂ywaj膮cym na to, aby taka fuzja si臋 powiod艂a, jest szczero艣膰 autora bloga wobec czytelnik贸w. Szczero艣膰, otwarto艣膰, pasja i jasne regu艂y.

Wszystkim, kt贸rzy my艣l膮 o skutecznym w艂膮czeniu bloga do swojej dzia艂alno艣ci polecam takie podej艣cie. Moim zdaniem to podstawa sukcesu. Blog to nie jest narz臋dzie dla ka偶dego. Je艣li nie umiesz si臋 nim pos艂ugiwa膰, nie masz czasu, ch臋ci, serca aby wgry藕膰 si臋 w blogowe niuanse – odpu艣膰. Bo blog z sukcesem to ci臋偶ka, systematyczna i nieustanna praca. Bez tego mamy nudn膮 sztamp臋 s艂u偶膮c膮 naganianiu ruchu z wyszukiwarek. Nie o to w tym chodzi i nie to sprzedaje Wasz produkt i us艂ug臋.

W ubieg艂y pi膮tek, mia艂am okazj臋 podzieli膰 si臋 moimi do艣wiadczeniami z ogrodnicz膮 blogosfer膮 w trakcie 3 Spotkania Bloger贸w Ogrodniczych na Targach Gardenia w Poznaniu. Prezentacj臋,聽kt贸ra towarzyszy艂a mojemu wyst膮pieniu otrzymujecie poni偶ej w skr贸conej wersji. Pozwoli艂am sobie usun膮膰 obszerny fragment dotycz膮cy mojej firmy i historii mojego bloga. Bez komentarza nie jest on czytelny.

blog ogrodniczy

ABY ZOBACZY膯 PREZENTACJ臉 KLIK TUTAJ.

 

Wczytaj wi臋cej powi膮zanych artyku艂贸w
Wczytaj wi臋cej Relacje

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Sprawd藕 te偶

Kurs projektowania ogrodu dla pocz膮tkuj膮cych. Kulisy.

Pierwszy kurs projektowania ogrodu dla pocz膮tkuj膮cych 鈥瀢ypu艣ci艂am鈥 wiosn膮 2016 roku nie&nb…